http://3.bp.blogspot.com/_flipuZb0buo/TFI8qrEYV3I/AAAAAAAAA68/rx6A5LBdy18/s320/kedah%2520sejahtera%25202.png

Ahad, 4 Oktober 2009

Sembilan tangan lebamkan Ketua Putera Umno?



Semua saluran media dalam Malaysia tanpa segan silu melaporkan berita kononnya Ahli Majlis Tertinggi Umno, Datuk Abdul Azeez Rahim ditumbuk ketika mengiringi calon BN ke pusat penamaan calon PRK Bagan Pinang tanpa menyiarkan aksi-aksi 18SG sembilan tangan yang melepaskan tumbukan KO itu.

Episod lawak antarabangsa kali ini melibatkan pelakon di peringkat majlis tertinggi yang sebelum ini pengundi-pengundi di Malaysia hanya dipertontonkan dengan lakonan ahli-ahli umno peringkat bawahan sahaja bagi tujuan meraih simpati pengundi-pengundi kepada Barisan Nasional.

Bermula di Permatang Pauh dan yang terakhir di Permatang Pasir, semua episod keganasan penyokong-penyokong Pakatan Rakyat hanya terhadap penyokong Umno dan tidak pernah sekalipun terkena penyokong MCA atau MIC atau IPF atau PPP atau parti komponen BN yang lain. Mengapa amarah penyokong PR hanya berpusar kepada penyokong dan pemimpin parti Umno sahaja? Tentu ada alasan munasabah yang menyebabkan hanya penyokong dan pemimpin Umno sahaja menjadi sasaran kepada keganasan seperti ini.

Yang peliknya tidak pernah sekalipun keganasan ini berjaya dirakamkan oleh media-media atau penyokong-penyokong Umno yang berada ketika ianya terjadi untuk menyokong pertuduhan mereka. Tidak seperti media-media alternatif dan penyokong-penyokong PR yang sentiasa ke hadapan dalam menyiarkan bukti-bukti kukuh menafikan cerita rekaan media Umno dan BN seperti ini.

Dalam kejadian yang berlaku di Bagan Pinang semalam, Polis diharap dapat mencari sampai dapat tuan-tuan punya tangan yang didakwa mengakibatkan leher Ketua Putera Umno itu terseliuh hingga meninggalkan kesan lebam yang umum sedia maklum sudah sentiasa lebam hingga hitam sejak azali lagi.

Tindakan terdesak Umno dan BN melepaskan tembakan peluru kapur seawal perlawanan bermula menggambarkan mereka sudah kehabisan peluru untuk berhadapan dengan PAS di kerusi empuk mereka itu. Adalah lebih elok kalau digunakan mercun bola yang sudah pasti berbunyi kuat dan boleh mencedera parahkan sesiapa yang terkena letupannya sebagai ganti peluru yang sudah habis.

Tiada ulasan: