http://3.bp.blogspot.com/_flipuZb0buo/TFI8qrEYV3I/AAAAAAAAA68/rx6A5LBdy18/s320/kedah%2520sejahtera%25202.png

Ahad, 6 Disember 2009

Futsal Silaturrahim Pimpinan

Gurun, 5 Dis : 12 DPP Kawasan dari seluruh Kedah berentap sesama sendiri dalam pertandingan Futsal Silaturrahim Pimpinan anjuran Lajnah Sukan dan Kebudayaan DPPN Kedah yang berlangsung di Gurun kelmarin.

Kesemua pasukan dibahagikan kepada tiga kumpulan dan bermain secara liga pada pusingan awal. Enam pasukan yang menduduki dua tangga teratas dari setiap kumpulan layak ke pusingan kedua.

Pasukan DPPK Alor Setar yang menjadikan DPPK Sik sebagai mangsa mereka pada peringkat separuh akhir dinobatkan sebagai juara apabila menewaskan DPP Kulim/Bandar Baharu pada perlawanan akhir.

DPPK Jerai yang gagal dalam persaingan merebut satu lagi tempat ke final menewaskan DPPK Sik dalam penentuan tempat ketiga. DPPK Sik yang menurunkan pemain berpengalamannya Setpol MB Kedah, Sanusi Md Nor gagal menyekat kemaraan DPPK Jerai.

Sementara itu, DPPK Pokok Sena yang diperkuatkan oleh Adun Bukit Lada, Ustaz Ahmad Izzat Shauki gagal menempatkan pasukan itu dalam kelompok enam pasukan terbaik.

Begitu juga dengan DPPK Kuala Kedah yang diketuai oleh Setiausaha Akhbar MB Kedah, Helmi Khalid gagal melepasi peringkat awal pertandingan apabila tewas dalam semua perlawanannya.

DPPK Sungai Petani yang menggunakan khidmat pemain berkaliber, Ustaz Yusof Awang turut kecundang di peringkat kumpulan lagi.

Hadiah-hadiah disampaikan oleh Ustaz Ahmad Yahaya, Ketua DPPN Kedah selepas tamatnya perlawanan akhir.
DPPK Jerai dan Kuala Kedah bergambar sebelum perlawanan mereka di peringkat kumpulan

Ustaz Izzat yang keletihan ketika pasukannya menentang DPPK Baling

Sanusi menerima hadiah di tempat keempat apabila pasukannya tewas kepada DPPK Jerai

DPPK jerai menerima hadiah ketiga Futsal Silaturrahim

DPPK Kulim Bandar Baharu pemenang kedua

Bergambar bersama juara DPPK Alor setar

Tiada ulasan: