http://3.bp.blogspot.com/_flipuZb0buo/TFI8qrEYV3I/AAAAAAAAA68/rx6A5LBdy18/s320/kedah%2520sejahtera%25202.png

Khamis, 5 November 2009

PBSMK yakin bawa pulang piala emas

YAN - Persatuan Bola Sepak Melayu Negeri Kedah (PBSMK) yakin akan membawa pulang Piala Emas Raja-Raja pada perlawanan yang akan berlangsung di Pulau Pinang tidak lama lagi.

Pengurus Pasukan Bola Sepak Melayu Negeri Kedah, Firdaus Jaafar berkata, Kedah yang akan dibarisi beberapa pemain Liga Super dan pemain berpengalaman pada kali ini.

“Saya yakin pasukan Kedah sudah bersedia sepenuhnya untuk membawa pulang piala tersebut dan kemenangan ini kami tujukan kepada Sultan Kedah kerana sentiasa menyokong perkembangan sukan.

“Saya berharap agar semua penyokong pasukan negeri Kedah memberi sokongan sepanjang kejohanan yang berlangsung tidak lama lagi,” katanya

Pasukan ini juga akan dilatih oleh beberapa pemain legenda Kedah bagi membuat persiapan sebelum kejohanan berlangsung.

“Berdasarkan gabungan orang lama dan baru ini, saya harapkan agar satu pasukan mantap dari segi fizikal serta mental dapat dibentuk dalam masa terdekat ini,” katanya.

Firdaus juga menasihatkan agar semangat penyokong bola sepak Kedah tidak luntur berikutan prestasi malap yang ditunjukkan pasukan negeri yang ditunjukkan sepanjang kempen liga musim ini.

“Kita kena bersatu hati dan sentiasa memberi sokongan kepada pasukan ketika mereka berjaya serta ketika mereka melalui keadaan sukar.

“Saya yakin pasukan Kedah perlu memperbaiki sedikit kekurangan yang terdapat dalam pasukan untuk meningkatkan semula prestasi mereka agar tidak terus tercicir,” katanya ketika merasmikan gelanggang takraw di Kampung Gelam Tiga, Bukit Besar.

Gelanggang tersebut dibina atas kelulusan Menteri Besar bagi memberi ruang kepada golongan pemuda untuk melakukan aktiviti riadah pada masa lapang.

Tiada ulasan: