http://3.bp.blogspot.com/_flipuZb0buo/TFI8qrEYV3I/AAAAAAAAA68/rx6A5LBdy18/s320/kedah%2520sejahtera%25202.png

Jumaat, 20 November 2009

Sambutan Jubli Emas PAS Jerai

Sambutan Jubli Emas PAS Jerai bermula semalam dengan berbagai acara menarik untuk semua lapisan kaum dan masyarakat.

Membuka tirai acara adalah Ihtifal Pasti Kawasan Jerai. Semua pelajar dan waris telah berkumpul seawal pagi di Dewan Serbaguna Guar Chempedak. Para hadir dipertontonkan dengan persembahan dari pelajar-pelajar Pasti seluruh Jerai. Di akhir majlis, pelajar-pelajar yang cemerlang dalam ujian akhir yang diadakan baru-baru ini telah menerima anugerah dan hadiah yang disediakan oleh Pasti Kawasan Jerai.

Di sebelah petangnya pula diadakan Ihtifal Sekolah Integrasi Faizin (SAIF). Seperti mana biasa, pelajar-pelajar membuat persembahan mereka di hadapan waris dan pengunjung-pengunjung lain. Pelajar-pelajar yang cemerlang diberikan anugerah dan hadiah di atas kejayaan mereka.

Dewan Pemuda PAS Kawasan Jerai mengambil peranan pada malam pertama. Malam Kesenian Islam yang mempersembahkan beberapa undangan terkenal seperti Pak Long SAR, Ustaz Radhi (bekas vokalis Melissa), Amni Jagat (Penyajak), Ustaz Abdullah Khairi (pakar motivasi) dan nasyid Assaif dan nasyid Nahdzoh telah menarik ribuan pengunjung ke Sambutan Jubli Emas ini.


20/11/2009 - Jumaat, Larian Jubli Emas mengambil tempat pada awal pagi. Seramai 168 peserta mendaftar dan menyertai larian yang dilepaskan oleh YBhg Ustaz Makhtar Abudl Hamid, Timbalan YDP Pas Jerai. Jarak sejauh 7km terpaksa dilalui peserta dan yang pertama berjaya sampai ke garisan penamat hanya dalam masa tidak sampai 25 minit.


Pada waktu yang sama juga berlangsung acara yang dikhaskan untuk muslimat iaitu senamrobik, pertandingan memasak, pertandingan gubahan, sukaneka muslimat dan promosi memasak mee oleh Ahli Parlimen Jerai dan isteri.

Tidak ketinggalan juga acara untuk kanak-kanak seperti pertunjukan fesyen kanak-kanak dan pertandingan mewarna.

Pada malam ini akan berlangsung majlis perasmian yang akan disempurnakan oleh Naib Presiden PAS, YB Salahuddin Ayub dan MB Kedah, Dato' Seri Ustaz Azizan dijadualkan memberi ucapannya.

Berbagai acara lain lagi akan mengisi program sambutan jubli emas PAS Jerai hingga ke malam 22/11/2009.

Tiada ulasan: