Rabu, 29 Julai 2009

Festival Kedah Sejahtera berakhir malam tadi

Festival Kedah Sejahtera telah melabuhkan tirainya malam tadi diakhiri dengan penampilan beberapa orang artis yang pernah dan sedang menempa nama dalam industri muzik negara. Konsert malam tadi melenyapkan terus teka-teki selama ini yang sering berlegar di pemikiran para-para artis dan peminat-peminat artis akan masa depan industri muzik negara sekiranya negara ditadbir oleh seorang yang digelar Tuan Guru atau Ustaz.

Renggo Arrow, Blank Gamma dan Paklong Selagi Ada Rindu memukau ribuan pengunjung Festival Kedah Sejahtera dengan persembahan yang cukup bertenaga dalam menyampaikan lagu-lagu berkonsepkan ketuhanan dengan pelbagai rentak alunan melodi dan irama hinggakan para pengunjung tidak berganjak dari tempat duduk mereka hingga konsert berakhir.

Apa pun sekalung tahniah dan penghargaan kepada penganjur yang terpaksa bergelut untuk menjayakan program besar ini. Pastinya selepas ini ramai yang akan bercakap dan berbahas tentang Festival Kedah Sejahtera yang berakhir malam tadi.

Ada yang memuji dan tidak sedikit juga yang akan mengkritik. Memuji kerana kejayaan penganjur menyediakan segala yang mencukupi dan memenuhi selera dan kehendak semua kelompok rakyat.

Dari kelompok kanak-kanaknya sampailah kepada warga emas, semua ada. Dari sekecil-sekecil perniagaan hinggalah kepada sebesar-besar perniagaan semuanya ada. Pendek kata "MACAM-MACAM ADA".

Kena fikir panjang kalau nak kritik. Apa pun kritikan yang membina perlu untuk penambah baikan di masa hadapan.

Tahniah untuk KCE dan semua yang terlibat.


Bergambar kenangan bersama Renggo dan Blank

Tiada ulasan: